لطفا صبر کنید

دکتر مهدیه نظر پور

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی

 

زیبایی و طراوت را در آغوش بگیر

همه ی ما در تلاش برای زیباتر شدن و ظاهری زیبا می باشیم. انواع عمل های جراحی ای که امروزه رواج پیدا کرده است، علاوه بر جنبه ی زیبایی می تواند جنبه درمانی هم داشته باشد. بخواهیم یا نخواهیم افزایش سن بر روی ظاهر و جسم ما تاثیراتی می گذارد.  
شاید شما فرم بینی خود را دوست نداشته و تمایل به عمل جراحی زیبایی دارید. ممکن است پزشک شما بعد از بررسی متوجه پولیپ بینی و یا مشکلات سینوسی دیگر شود. در حین عمل این مشکلات می تواند توسط پزشک برطرف شود. در این صورت می توان گفت این عمل علاوه بر جنبه ی زیبایی، جنبه ی درمانی نیز دارد.

برای زیبایی ناحیه تناسلی چه کنیم؟

با افزایش سن، سطح کلاژن تمام بدن کاهش پیدا می کند. همین امر بر روی عملکرد سطوح مخاطی بدن تاثیر می گذارد. یکی از سطوح مخاطی، ناحیه تناسلی می باشد که به دنبال این روند با مشکلاتی روبرو شده و کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. جوانسازی واژن یک روش غیر تهاجمی بوده که، شامل چندین شیوه ی زیبایی می باشد. جراح زیبایی زنان، بعد از بررسی آناتومی ناحیه تناسلی می تواند؛ شیوه ی جوانسازی واژن را به شما پیشنهاد دهد. امروزه و با پیشرفت علم پزشکی و تجهیزات؛ روش های مختلفی جهت زیبایی و جوانسازی واژن در پیش گرفته می شود. 

انواع جراحی زیبایی واژن

جراحی های زیبایی واژن امروزه در بین بانوان طرفداران زیادی پیدا کرده است؛‌ این دسته از جراحی های زیبایی می تواند تاثیرات مثبت و رضایت بخشی بر روابط زناشویی داشته باشد. انواع جراحی های زیبایی واژن عبارتند از:

چرا عمل زیبایی واژن؟

شکل و ظاهر لابیا ها در زنان و دختران متفاوت می باشد. همچنین با افزایش سن و زایمان، لابیا و واژن شکل اولیه خود را از دست می دهند. یکی از موضوعاتی که زیبایی واژن را تحت تاثیر قرار می دهد؛ بافت عضلانی ناهموار و پر چین و چروک می باشد. نارضایتی از شکل لابیا ها می تواند؛ کاهش اعتماد به نفس و عدم رضایت جنسی را به همراه داشته باشد. 

علت جراحی زیبایی واژن در زنان

  • عدم تقارن واژن
  • ظاهری نازیبا
  • احساس درد در هنگام رابطه جنسی
  • احساس درد و سوزش همراه با کشیدگی، هنگام ورزش هایی مانند دوچرخه سواری
  • احساس درد و ناراحتی هنگام پوشیدن شلوار های جذب

جراحی زیبایی واژن خوبه؟!

همانطور که اشاره شد؛ عمل های جراحی تنها برای زیبایی نبوده و می تواند جنبه ی درمانی هم داشته باشد. برخی از مزایای جراحی زیبایی واژن عبارتند از:

    بهبود رابطه ی جنسی

بعد از زایمان و افزایش سن، دهانه ی واژن گشاد شده و عضلات این ناحیه ضعیف و شل می شوند. همین امر می تواند بر کیفیت رابطه ی جنسی شما تاثیر گذار باشد. جراحی زیبایی واژن به افزایش اعتماد به نفس شما کمک شایانی می کند.

    کاهش بی اختیاری ادرار

یکی از عوارضی که بعد از بارداری و زایمان ممکن است با آن مواجه شوید؛ بی اختیاری ادرار می باشد. این امر به خصوص در زنانی که زایمان طبیعی داشته اند بیشتر دیده می شود. 

    رفع احساس درد و ناراحتی

همانطور که اشاره شد؛ برخی افراد به هنگام ورزش و دوچرخه سواری، احساس درد و ناراحتی در ناحیه واژن را تجربه می کنند و یا در رابطه ی جنسی دچار درد و مشکل می شوند. این امر به علت کشیدگی پوست واژن اتفاق می افتد. 

دلیل شل شدن واژن

همانطور که اشاره شد؛ زایمان های طولانی و طبیعی، پارگی قسمت پرینه و افزایش سن می تواند بر شل شدن و افتادگی واژن تاثیر گذار باشد. جراحی زیبایی واژن برای رفع این مشکلات به کمک شما آمده است. 

بهترین زمان برای انجام جراحی زیبایی واژن

مناسب ترین زمان برای انجام جراحی های زیبایی زنان را حتما از پزشک خود جویا شوید. با این حال بهترین زمان برای جراحی زیبایی واژن؛ چند روز بعد از اتمام عادت ماهانه و ۶ ماه بعد از زایمان می باشد. 

سن مناسب عمل های زیبایی و جوان سازی واژن

عمل های جراحی زیبایی واژن برای دختران زیر ۱۸ سال ممنوع بوده و شکل لابیا ها همچنان در حال تغییر است. زنان تا سنین یائسگی امکان انجام عمل های جراحی زیبایی را دارا می باشند. جراحی برای زنان بالای ۶۰ سال ممنوع بوده زیرا، روند ترمیم بخیه ها بسیار کند پیش رفته و با عوارضی همراه می باشد. مشورت با متخصص زنان می تواند؛ به شما را در تصمیم گیری درست و انتخاب روشی مناسب، کمک شایانی نماید.

    🟣️ جراحی لابیا ماژور پلاستی برای چه افرادی انجام می گردد؟

خانم هایی که به علت کاهش وزن شدید دچار افتادگی لابیاها شده و یا به علت زایمان های طبیعی متعدد دچار فاصله بین لابیاها شده اند می توانند از روش ماژور پلاستی استفاده کنند.

    🟣️ علت بزرگ شدن لابیای ماژور چیست؟

عوامل متعدد مانند؛ افزایش سن، تغییرات هورمونی و همچنین زایمان بر شکل لابیاها تاثیر گذار هستند. 

    🟣️ بعد از عمل های زیبایی واژن می توان رابطه جنسی برقرار کرد؟

خیر، بسته به نوع عمل مدت زمان عدم برقراری رابطه جنسی متفاوت می باشد. توصیه می شود بعد از عمل های زیبایی به مدت ۱ الی ۲ ماه از برقراری رابطه جنسی اجتناب گردد.

    🟣️ آیا در دوران شیردهی می توان عمل های زیبایی واژن انجام داد؟

با توجه به شرایط جسمانی مادر و تشخیص پزشک، جراحی بلامانع می باشد.

    🟣️ چه مدت بعد از زایمان می توان عمل تنگ کردن واژن انجام داد؟

پزشک متخصص زنان بعد از بررسی های لازم می تواند زمان انجام عمل زیبایی واژن را به شما توصیه نماید.

Copy right © 2022 | Powered by sitemaan.com